Hardeta Beyond your Everything

Rahsia Cuaca Sejuk Luar Biasa di Malaysia

25/01/2014 13:52
Rahsia Cuaca Sejuk Luar Biasa di Malaysia. Apakah punca berlakunya Fenomena Cuaca Sejuk Melampau ini. Hingga ada yang meramalkan Salji akan turun di Malaysia. Tetapi apa yang lebih menakutkan, perkhabaran Kiamat himpir tiba dan tidak lama lagi Matahari akan terbit dari Barat mula menjadi viral. Social Panic di laman maya seperti satu keseronokan pula bagi sesetengah pihak yang tidak bertanggung jawab. Mungkin ini budaya pengguna internet di Malaysia. Namun, segala kegusaran rakyat Malaysia akhirnya reda. Apabila pesolan Kenapa cuaca di Malaysia menjadi semakin sejuk? Telah terjawab. Maklum balas Jabatan Meteorologi mengenai 3 Punca Cuaca Sejuk Melampau di Malaysia. Fenomena Cuaca Sejuk luar biasa ini mulai trending di media sosial dan menjadi topik hangat diperkatakan.
 
3 Punca Cuaca Sejuk Melampau di Malaysia
 

Social Panic di Laman Maya

Social Panic di Laman Maya seperti satu keseronokan pula bagi sesetengah pihak yang tidak bertanggung jawab. Mungkin ini budaya pengguna internet di Malaysia. Namun, segala kegusaran rakyat Malaysia akhirnya reda. Apabila pesolan Kenapa cuaca di Malaysia menjadi semakin sejuk? Telah terjawab. Maklum balas Jabatan Meteorologi mengenai Rahsia Cuaca Sejuk Luar Biasa di Malaysia . Fenomena Cuaca Sejuk luar biasa ini mulai trending di media sosial dan menjadi topik hangat diperkatakan.
 

3 Faktor berlakunya Fenomena Cuaca Sejuk Melampau berlaku di Malaysia

Sememangnya benar, keadaan Cuaca di Malaysia semakin sejuk. Malah suhu telah mencatat bacaan rekod suhu terendah iaitu 19 darjah Celsius menimbulkan persoalan kepada seluruh rakyat Malaysia. Media Massa juga banyak menyiarkan aduan orang ramai mengenai perubahan iklim yang menggemparkan ini sehingga timbul rumours bahawa Salji akan turun di Malaysia tidak lama lagi.
 
Maklum balas Jabatan Meteorologi Malaysia, Kementerian Sains, Teknologi Dan Inovasi mengenai keadaan cuaca dan suhu udara yang sejuk melampau yang dialami di kebanyakan tempat, terutamanya di kawasan pantai timur dan utara Semenanjung pada pertengahan Januari 2014 adalah di sebabkan beberapa faktor tertentu. Berikut ialah 3 Faktor berlakunya Fenomena Cuaca Sejuk Melampau berlaku di Malaysia.
  • Tiupan Angin Musim Sejuk dari tanah besar China
  • Litupan awan yang kurang di Semenanjung Malaysia
  • Januari dan Februari merupakan tempoh suhu minimum di Malaysia

SALJI TURUN DI INDONESIA BERITA PALSU

Berita mengenai kejadian salji di Indonesia adalah tidak benar. Adalah agak mustahil untuk negara-negara beriklim tropika seperti Malaysia dan Indonesia untuk mengalami salji kerana suhu udara kedua-dua negara tersebut adalah tinggi sepanjang tahun. Punca Cuaca Sejuk Melampau di Malaysia.
 

CUACA SEJUK DI MALAYSIA HINGGA FEBRUARI

Berdasarkan kepada keadaan cuaca dan tiupan angin untuk beberapa hari yang akan datang, keadaan cuaca sejuk ini dijangka akan berlarutan sehingga awal minggu hadapan iaitu awal Februari 2014. Sila rujuk Laporan penuh Jabatan Meteorologi Malaysia di Keadaan Cuaca Sejuk Di Malaysia.
Back

Search site

Hardeta © 2014 All rights reserved